Tuesday, June 17, 2008

Olen ehkä rakastunut!

Olen käynyt tässä samaisessa internet kahvilassa, joka on siis vähän kaikkea yhdessä. Baari, kahvila, opiskeluaula, hengailupaikka, kokoontumispaikka.. Vietän täällä melkein kaikki päiväni yrittäen opiskella. Syön, vietän aikaa, katson konsertteja ja jalkapallomatseja, opiskelen...

Parhaita ovat vanhempi nainen ja mies, jotka yleensä pitävät puljua pystyssä. Äsken mies kävi pistämässä erilaista musiikkia päälle. Naureskelin puoliääneen kun kauittimista alkoi tulla Fullmontyn "You can leave your hat on". Mies menee baarin taakse ja ennen kun alkaa raaputtamaan pikkugrilliä, nostaa kädet ilmaan ja keikuttaa lanteitaan hymisemiseni johdosta :) Eilen kun hän haki Tiramisù-kulhoni pois, kääntyi puoleen ja kuiskasi: "Minä menen nyt ulos tupakalle, sinä olet paikan rouva!" :)

Jos olen ehtinyt paikalle ennen heitä, molemmat vilkuttavat minulle tullessaan. Joskus tarjoavat kakkua, popcornia tai kahvia :) Sanoin joitain päiviä sitten Mattille, että tunnen oloni niin kotoisaksi täällä. Ihan kuin kuuluisin perheeseen. Ja jotkut vielä ihmettelevät miksi ramppaan täällä päivä toisensa jälkeen.

Olen miettinyt monesti ääneen miten tämä kahvila voi tuottaa yhtään mitään. Ihmiset tulevat tänne tilaamatta mitään. Wireless on ilmaista. Eikä kahvilakaan ole mikään rupuinen ja tilaa löytyy. Matt arveli, että työntekijät ovat vapaaehtoisia.

Tämä paikka saa minut niin hyvälle tuulelle tunnelmallaan! Olen tutustunut täällä opiskellessani enemmän ihmisiin kuin koko luennoilla istumisaikanani. Miksen tullut tänne aiemmin!!

Fahrenheit 451, Via Niccolò Tommaseo 96a, 35131 Padova (PD)

No comments: